Teaser
Det är rätt roande att läsa tidningarnas löpsedlar som, ni vet, är utformade för att locka folk att köpa fler lösnummer. Eftersom varken Expressen eller Aftonbladet har prenumeranter så måste de såklart sälja många lösnummer. Tänker man på det kan man förstå varför de skriver den kända artistens namn med stora bokstäver och ”döda” med lika stora bokstäver och däremellan med pyttetext står det att det var vännens väns som gjort något. Detta kan jag ändå köpa för någon lär väl ha så bråttom att han inte läser så noga och köper tidningen på grund av detta.
Ett annat fenomen jag har svårare att förstå däremot är dessa ständigt återkommande löpsedlar. ”Huvudvärk kan vara tumör”, ”Magont kan vara okänd/dold sjukdom”. Jäklar, jag kanske har en okänd sjukdom, dags att gå till en doktor så jag får någon okänd kur för detta? Ni har rätt det var en dålig poäng men jag kunde inte hejda mig. Men ärligt talat, har de ett rullande schema? En gång i veckan kör vi ”Så mycket tjänar de rikaste rika där du bor, Stor lista!”. Nästa vecka tar vi sjukdomsskiten igen och så dundrar vi på med ”Snabbare dator på 15 minuter, expertens bästa tips” nästa torsdag.
Jag undrar om det verkligen är någon här som köper tidningen för att löpsedeln lovar dig en snabbare dator på 15 minuter? Jag kan ge er tipsen gratis! Formatera hårddisken, installera om Windows och sluta tanka massa små skitprogram ni inte behöver som drar ner kraften eller i värsta fall innehåller virus och/eller spyware. Om ni ändå känner behovet att betala för mina tips så kan ni få mitt kontonummer. Jag gillar att läsa dessa ”15 minuters förbättra datorn tips” som förmodligen gick snabbare att skriva ner än det tar att genomföra. Har funderat på om de ens skriver en ny artikel eller om de bara återanvänder samma varje gång.
Ja, här ska säljas lösnummer! Säger de, och drar till med en lista över de dyraste villorna där just jag bor. Personlig löpsedel säljer tydligen bättre än en mer övergripande så de tar sig till och med tid att ändra till en lagom stor landsdel så den tydligt visar att det gäller ditt område där just du bor. Oftast verkar det vara kommunen som är ett lagom stort område enligt det här sättet att mäta.
Hoppas det händer något saftigt nästa vecka så vi kan mjölka något krig i några dagar och då kan vi kanske spara ”Produkt X kan orsaka Cancer” ytterligare en vecka, tills vi har svår nyhetstorka igen. Jag har svårt att komma underfund med vem som är den största idioten här. De som tror att vi är så dumma att vi inte märker att det är samma rubriker om och om igen eller vi som förmodligen köper fler tidningar eftersom det verkar fungera, annars hade de hittat på andra ännu mer krystade löpsedlar.
Jag bara väntar på att få se vilken nästa kroppsdel blir som brukar strula och vilken hemsk dödlig sjukdom de väljer, snart kan jag inte ens ha träningsvärk utan att oroa mig. De verkar aldrig ha problem att hitta experter som stödjer teorierna heller. Kombinera detta med veckans bantarguide så kommer vi få en riktig kulturkrock. Vem ska man tro på? Är det träningsvärken eller fetman som är farligast? Bäst att fruktbanta utan att träna så vi slipper riskera det förra och ändå göra en stor del av den senare utom den jobbiga biten, att faktiskt röra på sig. Som jag konstaterat i ett tidigare inlägg, varför anstränga sig när man bara behöver vänta tills målgruppen glömt och kan köra om samma saker igen.
Ett annat fenomen jag har svårare att förstå däremot är dessa ständigt återkommande löpsedlar. ”Huvudvärk kan vara tumör”, ”Magont kan vara okänd/dold sjukdom”. Jäklar, jag kanske har en okänd sjukdom, dags att gå till en doktor så jag får någon okänd kur för detta? Ni har rätt det var en dålig poäng men jag kunde inte hejda mig. Men ärligt talat, har de ett rullande schema? En gång i veckan kör vi ”Så mycket tjänar de rikaste rika där du bor, Stor lista!”. Nästa vecka tar vi sjukdomsskiten igen och så dundrar vi på med ”Snabbare dator på 15 minuter, expertens bästa tips” nästa torsdag.
Jag undrar om det verkligen är någon här som köper tidningen för att löpsedeln lovar dig en snabbare dator på 15 minuter? Jag kan ge er tipsen gratis! Formatera hårddisken, installera om Windows och sluta tanka massa små skitprogram ni inte behöver som drar ner kraften eller i värsta fall innehåller virus och/eller spyware. Om ni ändå känner behovet att betala för mina tips så kan ni få mitt kontonummer. Jag gillar att läsa dessa ”15 minuters förbättra datorn tips” som förmodligen gick snabbare att skriva ner än det tar att genomföra. Har funderat på om de ens skriver en ny artikel eller om de bara återanvänder samma varje gång.
Ja, här ska säljas lösnummer! Säger de, och drar till med en lista över de dyraste villorna där just jag bor. Personlig löpsedel säljer tydligen bättre än en mer övergripande så de tar sig till och med tid att ändra till en lagom stor landsdel så den tydligt visar att det gäller ditt område där just du bor. Oftast verkar det vara kommunen som är ett lagom stort område enligt det här sättet att mäta.
Hoppas det händer något saftigt nästa vecka så vi kan mjölka något krig i några dagar och då kan vi kanske spara ”Produkt X kan orsaka Cancer” ytterligare en vecka, tills vi har svår nyhetstorka igen. Jag har svårt att komma underfund med vem som är den största idioten här. De som tror att vi är så dumma att vi inte märker att det är samma rubriker om och om igen eller vi som förmodligen köper fler tidningar eftersom det verkar fungera, annars hade de hittat på andra ännu mer krystade löpsedlar.
Jag bara väntar på att få se vilken nästa kroppsdel blir som brukar strula och vilken hemsk dödlig sjukdom de väljer, snart kan jag inte ens ha träningsvärk utan att oroa mig. De verkar aldrig ha problem att hitta experter som stödjer teorierna heller. Kombinera detta med veckans bantarguide så kommer vi få en riktig kulturkrock. Vem ska man tro på? Är det träningsvärken eller fetman som är farligast? Bäst att fruktbanta utan att träna så vi slipper riskera det förra och ändå göra en stor del av den senare utom den jobbiga biten, att faktiskt röra på sig. Som jag konstaterat i ett tidigare inlägg, varför anstränga sig när man bara behöver vänta tills målgruppen glömt och kan köra om samma saker igen.
0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home